2010年2月26日金曜日

#13 Designers Forum 講演 / Lecture at the Designers Forum




昨年12月に住商情報システム(株)主催のDesigners Forum にて根津が講演いたしました『発想ツールとしてのAlias ~イイカゲンモデリングのススメ~』の内容が日経BP社のTech-onに掲載されました。

Nezu's lecture "Alias as an inspirational tool / How to do a ballpark modeling" from the SCS (Sumisho Computer Systems Corporation) Designers Forum held last December is archived on the website "Tech-on" by Nikkei Business Publication, Inc.












 


昨年「グッドデザイン賞 2009」を受賞した「サーモス社JMY」が掲載されたイヤーブック「ジャパンデザイン/グッドデザインアワード 2009-2010」が2月13日に発行されました。(P110に掲載)

The “JAPAN DESIGN / GOOD DESIGN AWARD 2009-2010” yearbook was issued on February 13th. It includes the Good Design Award 2009 winner, THERMOS JMY. (on P110)









 


昨年オートスタッフ末広と共同開発を行いました、リヴァース・トライク「Ouroboros(ウロボロス)」が2月15日発行の『別冊MOTORCYCLIST』に掲載されました。

The reverse trike Ouroboros the znug design and Auto Staff SUEHIRO co-developed appeared in the “MOTORCYCLIST extra edition” magazine #387, issued on February 15th.






















 


昨年 日本工業大学において記者発表致しました「大型ヒューマノイド」が 1月23日発行の『アスキー・ドットPC 』および、2月15日発行の『ロボコンマガジン』に掲載されました。

The full-scale humanoid robot that was released last year at the press conference at NIT, Nippon Institute of Technology appeared in the "ASCII dot PC" magazine #142 issued on January 23rd and "ROBOCON Magazine" issued on February 15th.