日傘「691236」発売!
The parasol "691236" has been put on the market!
6月にINTERIOR LIFESTYLE TOKYOで発表しました"太陽の透ける位置で時間が分かる日傘" 「691236」が、LOFT(渋谷店・池袋店)、amazon、Generate Designで発売しております。照りつける太陽を逆に楽しみながらこの夏をのりきりませんか。
The parasol "691236" has been sold at LOFT (in Shibuya and Ikebukuro ), amazon and Generate Design.
Why don't we get over these swelter by enjoying the sun beat down?
Ouroboros 新製品発表会・試乗会終了
The "Ouroboros" trial run event had been held.
6月に開催しましたOuroborosの新製品発表会・試乗会は、梅雨まっただ中であったにも関わらず、奇跡的にお天気に恵まれ、お越しいただいた方々には、車でもないバイクでもないその操作性や走行感を楽しんでいただくことができました。既に記事掲載されたWEB、雑誌、新聞などをご覧になられた方からの商品問合せや、更なる取材依頼もいただき感謝しております。
試乗会終了後、私も初走行してみました。最初は少し緊張しましたが、だんだん楽しくなり、乗れば乗るほどその面白みを味わうことができました。今度はぜひ街乗りに挑戦してみたいものです。
The press conference and trial run event for the reverse trike "Ouroboros" had been held on fine day in July. The participants enjoyed the Ouroboros's "driving and riding" that is different from the four- wheel cars and two-wheel motorcycles. We appreciate getting the contact from customers and medias who were reading the articles on the webs, magazines and newspapers.
I also tried to ride it for the first time after the event. The more I ride it, the more impressed I became even I was keyed up at the beginning. So I'd like to ride in the city next time.
記事掲載いただいたメディア Media appearances
Response [Jun 27]
新型三輪車ウロボロス…日本初のリバース・トライク
新型三輪車ウロボロス…カスタム対応、EVも
新型三輪車ウロボロス…安定した走りからアドレナリンまで
Car Watch [Jun 29]
日本発×日本初、普通免許で乗れるリバース・トライク「ウロボロス」が登場
日刊自動車新聞 [Jul 6]
LEVORANT [Aug]
Mr. Bike BG [Aug]
別冊MOTOR CYCLIST [Aug]
週刊プレイボーイ [Aug 9]
Motor Fan illustrated [vol.46]
3 WHEELES MAGAZINE [vol.1]
タンデムスタイル [Sep]
Young Machine [Sep]
Bike Bros [Sep]
デジモノステーション [Sep]
ENGINE [Sep]
Goods Press [Sep]
モーターサイクリスト [vol.1]
Autodesk Design Innovation Forum 2010
Autodesk社主催のセミナーで、弊社根津が原田車両設計の原田社長をゲストに迎え講演を行いました。当日は多くの方にご拝聴いただき、また講演終了後には、大勢の方が展示を行いました「カラクリトウロウ」を見にステージまでお集まりいただきました。開催レポートおよびプレゼンテーション(C-4:『発想とモノづくりをツナグ力』)は下記よりご覧いただけます。
Autodesk 開催レポート
根津プレゼン資料
Nezu gave a lecture with Mr. Harada, Harada Vehicle Design at Autodesk Design Innovation Forum 2010.We could have many audiences and KARAKURI-TORO: Clockwork Lantern could have attentions from many people.The following are the report and the presentation.
Autodesk's report
Nezu's presentation
"creative garden BILBAO & creative library BUCHAREST inspired by TOYOTA"
トヨタ自動車企業価値創造室が手掛ける「感性と創造性開拓のための空間」が、昨年のシカゴ・バンコクにつづき、スペインはビルバオ、ルーマニアはブカレストでオープンしました。その空間を演出するにあたり、根津が什器を中心とした提案を致しました。
"The space for sensibility and creative inspiration" was produced by Toyota Motor Corporation's Corporate Value Creation Department in Bilbao, Spain and Bucharest, Rumania following the Chicago and Bangkok. Nezu has designed the space mainly using the display fixtures.
"creative garden BILBAO inspired by TOYOTA"
"creative library BUCHAREST inspired by TOYOTA"